Alla inlägg under januari 2010

Av Gitte Palo - 27 januari 2010 12:56

Nu var det ett bra tag sedan jag la ett inlägg här. Misströsta inte, jag har inte försvunnit och inte mitt knappintresse heller. Synd bara att det inträffade så snart jag hade startat upp den här bloggen. Men då jag har en liten hämtning på agendan (="liten") inom kort, så lär det bli mer knappinlägg framöver än man orkar läsa....


Jag måste ju medge att jag är periodare. Tapetperiodare. Textilperiodare. Knapperiodare. Och det sista så har det varit ett tight schema i övrigt. Men idag njuter jag av oväder och sånt man kan göra utan att ge sig iväg hemifrån. Så jag grävde fram en liten storfavorit. Har jag sagt att jag har en särskild vurm för svarta knappar? Dvs, svarta knappar som utmärker sig på något sätt. Ex glasknappar. Fast det här är inte en sådan. Det är en plast. Ett lite äldre plastmaterial.


Ser inte mycket ut för världen?

  

Fast nu ljög jag. Den ser visst ut att vara mycket för världen. För knappvärlden och för den som vill ha en liten extravagant knapp i en kappa, eller kofta. Inte så superstor och utmärkande, 23 mm, eller 2,3 cm.

Men såå fin!

  

Ser ni att toppen liksom sticker upp på den, som en hatt ser den ut i profil. Därför går den under benämningen "hattknappen" när jag pratar om den. Inte för att den är till för hattar utan för sin form. Fast jag tror att den hade varit riktigt riktigt vacker som en dekorknapp i en hatt med.

Tunnel under:

  

Snön vräker ner och på fönstret syns det att det är mildväder för vätan står i långa rader uppifrån och ner. Smälta.

Det skall frysa på under kvällen. Vägarna lär bli förrädiska.

Jag ber er alla därute att köra riktigt riktigt riktigt försiktigt idag! Själv tänker jag ta bilen till busshållsplatsen under eftermiddagen för att hämta barnen som inte skall behöva gå i det här vädret, inte ens en ynka kilometer. Men sen tänker jag inte stoppa ut näsan igen innan det är vår!

Äsch, nu ljög jag igen. Rästen av den här dagen menade jag, förstås!

Av Gitte Palo - 5 januari 2010 17:06

Idag fick jag ett par överraskande beställningar på dekorband och knappar. Superroligt! Inte minst med tanke på att jag nästan har förväntat mig att jag får träda i idé hela januari, eftersom det reas överallt och julen brukar ju göra ett hål eller två.

Men därav fick jag nöjet att gräva ner mig i allsköns knappar och dekorband. Bollfransarna är så gott som slut. Det återstår endast två meter blå och ärtgrön. Sen är det finito. Riktigt riktigt roligt! Vågar mig på att lasta på mer mig hem av bollfrans nästa gång. Kan snart räkna igenom om mitt prisläge höll eller om jag gick back i sista ändan när man väger in alla kostnader eller om jag kan hålla samma pris framöver? Alltid lika spännande när man gör ett provköp som jag gjorde med dekorbanden och bollfransarna.


Nedan visar jag en knapp som jag hade nöjet att packa idag. Har tyvärr helt glömt att ta mått på den, men den är nog omkring 2,5-3 cm skulle jag tro? Kallar den för ornament. Färgen är petrol. Eller mörkturkos. Kommer från en nedlagd damekipering och finns inte i superstort antal. Men visst är den fin?

  


Presentation


Välkommen till min knappblogg. Jag fullkomligt älskar knappar. Världens mysterier och yttersta skönhet finns i dessa små tingester, brukbara till mycket, som små skatter och juveler sitter de där och bara finns. Alla varianter är tillgängliga för köp!

Shoppa knappar här!

Fråga mig

13 besvarade frågor

translate

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flaggräknare

free counters

Skapa flashcards